SANKO, 120. YILINI SANATLA KUTLUYOR

Türk sanayisinin öncü şirketlerinden SANKO Holding, 120’nci yaşını, geçmiş hikayesini sanatla buluşturduğu “Sahre” sergisiyle kutluyor.
Editör
Demo Admin
Yayın
11 Kasım 2024 19:12
Güncelleme
11 Kasım 2024 19:16


Temelleri beş kuşak önce, 1904 yılında büyük dede Misafirzade Sani Efendi’nin Gaziantep’te

kurduğu dokuma tezgâhları ile atılan SANKO Holding, bugün 120 yaşında. Yıllar boyunca

Türkiye ekonomisine değer katan SANKO Holding, istikrarlı büyümesi ve topluma katkılarıyla

öne çıkıyor.

SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Adil Sani Konukoğlu, açılış konuşmasında, “Büyük

dedemiz Sani Bey’in 1904 yılında Gaziantep’te dokumacılıkla temellerini attığı, Zekeriye

dedemizin emekleriyle büyüyen, rahmetli babamız Sani Konukoğlu’nun vizyonu ve

çalışmalarıyla dünya çapında şirketler topluluğuna dönüşen SANKO Holding, 120. yılına

erişti.

120. yılımızda, sahre geleneğinin ruhundan beslenerek kurumun aile, bağlılık, kolektif

çalışma, sürdürülebilirlik gibi ortak değerlerini kutladığı, geleneği çağdaş sanatla buluşturan

bir sergiye ev sahipliği yapıyoruz. Katılımlarınızdan dolayı sizlere teşekkür ediyorum.

Üretim yolculuğumuz, geçen yüzyılın başında Gaziantep’te başlıyor. Büyük dedemiz rahmetli

Sani Bey, 1904 yılında dokuma tezgâhıyla iş başı yapıyor. Grubumuzun temellerini dedemiz

atıyor, ama üzerine bin bir emekle işi devam ettiren nenemiz Hatice Hanım oluyor. Yemen

harbinde şehit düşen dedemizin tezgahlarını, nenemiz Hatice Hanım büyük zorluklar içinde

çalıştırarak ailesinin geçimini sağlıyor. Bir yandan işleri yürütürken aynı zamanda dedem

Zekeriye Bey’i de büyütüyor. Dedem, belli bir yaşa geldiğinde işleri nenemden devralıyor. Bu

hikâyeyi çok fazla insan bilmez, ama bugünkü SANKO’nun temellerinde bir kadının emeği,

göz nuru var. Zekeriye dedem büyüdükten sonra 4 tezgahla işlerin başına geçer” şeklinde

konuştu.

Merhum Sani Konukoğlu’nun, sürekli kendini ve ürettiği ürünleri yenileyen bir yapısı olduğunu

anımsatan Konukoğlu, şunları kaydetti:

Rahmetli babamız Sani Bey, askerlik sonrası dedemle ortaklığa devam eder ve işleri üstlenir.

Bizler de büyüdükten sonra babama katıldık. 5 kardeş birlikten kuvvet doğar diyerek hep

birlikte çalışmayı tercih ettik” diye konuştu.

SANKO Holding’in 120’nci yılını kutlamanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Konukoğlu,

sözlerini şöyle tamamladı:

“120’nci yılımızı kutlarken değerli aile büyüklerimize saygı ve minnet doluyum. Öte yandan

kardeşlerimle birlikte babamıza verdiğimiz sözler doğrultusunda işimizi büyütürken, bu

topraklardan kazandığını yine bu topraklara ve insanlarımıza sunma gayesiyle daima

toplumsal fayda odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Aile büyüklerimizin başlattığı üretim

yolculuğunu, bugün 14.000 kişilik SANKO Ailemizle faaliyet gösterdiğimiz her alanda

sektörlere öncülük ederek sürdürüyoruz.

 

SANKO’nun değerlerini ve birikimini yeni hikayelerle güçlendirmek temennisiyle 120’nci

yılımızı kutluyor, bu anlamı sergiye eserleriyle katkı sunan sanatçılarımıza ve emek veren

herkese teşekkür ediyorum.”

 

SANKO HOLDİNG, 120’NCİ KURULUŞ YILINI SANATLA TAÇLANDIRIYOR

SANKO, 120’nci yılında, Sahre geleneğinin ruhundan beslenerek kurumun aile, bağlılık,

kolektif çalışma, sürdürülebilirlik gibi ortak değerlerini kutladığı, geleneği çağdaş sanatla

buluşturan Ayça Okay küratörlüğündeki, Leyla Emadi, Fırat Engin, Murat Germen, Jennifer

İpekel, Nergiz Yeşil ve Hakan Yılmaz’ın davet edildiği Sahre başlıklı sergiye ev sahipliği

yapıyor.

Sanatçılar, SANKO’dan aldıkları ilhamla 120 yıllık hafızadan esinlenerek sanat üretimlerini

gerçekleştirdiler. SANKO’nun faaliyet alanlarıyla bağlantılı çeşitli materyaller ve üretim

süreçleri çağdaş sanatçılar tarafından yorumlanarak sanat üretimine dönüştü.

Serginin temasını oluşturan “Sahre” sözcüğü, Gaziantep ve bölgesinde geçmişten günümüze

uzanan bir geleneği anlatıyor. “6 gün çalış, bir gün dinlen” felsefesiyle Gaziantep halkının bir

araya gelip vakit geçirdikleri, birlikte sofralarını, dertlerini paylaşarak çözüm aradığı, güzel

gelişmeleri kutladığı ve müşterek geleceklerini planladıkları zamanlara işaret ediyor. Bu

gelenek, dayanışmanın ve toplumsal bağları güçlendirmenin de önemini anlatıyor.

 

SERGİDE ALTI ÇAĞDAŞ SANATÇININ YAPITLARI YER ALIYOR

Sahre başlıklı sergide SANKO Holding’in varlık gösterdiği farklı sektörlerdeki üretimleri

çağdaş sanatçıların yorumlayabileceği deneysel bir biçimde buluşturuyor. Ayrıca sergide

izleyiciye bu köklü kurumsal tarihin yolculuğunu anlatan Hakan Yılmaz’a ait “Zamanın

İlmekleri” başlıklı dijital deneyim alanı konvansiyonel ve dijital sanat arasında bir bağ

oluşturarak SANKO Holding’in 120 Yıllık hikayesini anlatıyor. Makine ve endüstri estetiği

üzerine yoğunlaşan pratiği ile Murat Germen ise SANKO Holding’in dinamik, disiplinli ve

profesyonel üretim tesislerini lensinden yorumlarken SANKO Holding çalışanlarının katıldığı

atölye çalışması ile kolektif bir projeye dönüştürüyor.

Bu görsel anlatım, holdingin Anadolu topraklarından global arenaya uzanan yolculuğunda

uzun yıllar boyu nasıl sağlam ve dimdik ayakta durabildiğini gözler önüne seriyor.

Leyla Emadi, beton ve kökleri iç içe kullanarak aile bağlarını, kuşaklararası güç birliğini

yücelten bir çalışma sunuyor. Eser, SANKO’nun sağlamlık, bağlılık, dayanıklılık değerlerini

yansıtırken, holdingin bölgesel kalkınma ve topluma kök salmış mirasını da hatırlatıyor.

Avlunun orta yerinde konumlandırılan eser, toplumsal yararlara odaklanan SANKO’nun

sosyo-ekonomik katkılarına da işaret ediyor. Sahrenin ‘paylaşım’ teması burada ‘hafıza

paylaşımı’ olarak öne çıkıyor.

Fırat Engin, neon tipografilerle SAHRE geleneğine atıfta bulunan “Rafık”, “Hasbihal”, “Elden

Ele”, “Vuslat” sözcüklerini eserine taşıyor. Süper Film’in ambalaj filmlerini kullandığı eserinde

SANKO’nun geçmişini ve değerlerini korumayı ve gelecek nesillere aktarmayı amaç

edinirken SANKO'nun kültürel mirası koruma konusundaki kararlılığına da işaret ediyor.

 

Jennifer İpekel, geri dönüşümlü kumaşlar ve batik, dikiş ve kırkyama gibi geleneksel

tekniklerle bölgenin efsane/destan, gelenek ve öğretilerini soyut bir biçimde yeniden

canlandırıyor. Eseri, SANKO’nun enerji yatırımları ve sürdürülebilirlik vizyonuyla paralellik

gösteriyor. Doğa ve insan arasındaki dengeyi yansıtan bu çalışma, gelecek nesillere

yaşanabilir bir dünya bırakma uğraşını kavramsal olarak anlatıyor. Ayrıca eser unutulmakta

olan geleneksel bir üretim biçimini yeniden sahneye taşıyarak Kilis’teki yorgan ustası Aziz

Akkaya’nın iş birliğiyle gerçekleşmiştir.

Nergiz Yeşil, bio sanat çalışmalarıyla doğa ve sürdürülebilirliği bir araya getiriyor.

SANKO’nun geri dönüştürülmüş elyafları kombucha mantarlarıyla dönüştürerek sergilediği

eseri, hem ekolojik döngüye vurgu yapıyor hem de toplumsal fayda sağlama hedefine uyum

sağlıyor. Deneysel olarak gözlemlenebilecek olan yeni türün gelişimi sergi boyunca

izlenebilecek. Bu eser, yaşamaya ve gelişmeye devam eden SANKO'nun çevreye duyarlı

yaklaşımını somut bir şekilde ortaya koyuyor. 

Hakan Yılmaz, ilmek ve düğüm metaforlarıyla SANKO'nun tarihini dijital bir deneyim

alanında sunuyor. Bu eser, her ilmeğin bir dönemi, her düğümün ise kritik bir başarıyı

simgelediği uzun yolculuğu temsil ediyor. Yılmaz’ın çalışması, holdingin istikrarlı büyümesini

ve sürdürülebilirlik odağını dijital bir hikâye ile izleyiciye aktarıyor.

Ayrıca, açılışa özel olarak Hakan Yılmaz tarafından hazırlanan mapping gösterisinde

SANKO’nun 120 yıllık yolculuğunu anlatan hikâye, tarihi Han duvarlarında hayat buldu.

SANAYİ VE SANAT ÜRETİMİ ARASINDA YENİ BİR ÖNERME OLUŞTURUYOR

Baksı Müzesi Yönetim Kurulu Üyesi Küratör Ayça Okay ise konuşmasında şu görüşlere yer

verdi:

“Bugün SANKO Holding’in 120 yıllık görkemli kurumsal yolculuğunu onurlandırmak üzere

"Sahre" başlıklı sergimizi izleyiciye sunmak üzere buradayız. Projeye 7 ay gibi bir sürede

hazırlandık. Bu değerleriyle samimi kadim şehre pek çok kez keşif ve araştırma gezileri

düzenledik. Şunu söylemeliyim ki bu sergi köklü bir endüstri kuruluşu olan SANKO’nun altı

değerli çağdaş sanatçıyla kurduğu güçlü iş birliğini tüm varlığıyla yansıtıyor. Ülkemizin daha

iyi bir geleceğe sahip olması için 120 yıldır kaynak oluşturan ve bunu durmadan yorulmadan

her gün sistematik biçimde yapan binlerce kişinin emeğinin tek çatı altında buluştuğu

SANKO’nun yaratıcılığa açtığı alan; Sanayi ve sanat üretimi arasında yeni bir önerme

oluşturuyor.

Leyla Emadi, Fırat Engin, Murat Germen, Jennifer İpekel, Nergiz Yeşil ve Hakan Yılmaz’ın

yapıtlarının yer aldığı sergide, SANKO Holding’in gelişim serüveninde benimsediği gibi,

geleneksel üretim yöntemlerinin ve düşünce biçimlerinin ötesine geçildi. Yaratıcı düşüncenin

normlarını sarsan, alışılmışın dışında bir bakış açısına sahip sanatçılar, mevcut sistemleri ve

süreçleri dönüştüren yenilikçi fikirlerini izleyiciyle buluşturuyor. Sanatçıların yıllara yayılan

pratikleri, teknolojik üretimle birleşerek estetik ve işlevselliği bir araya getiren özgün yaratıcı

ifadeler oluşturdu. Emeği geçen herkese teşekkür ederim.”

 

GLOBAL BİR BAŞARIYA DÖNÜŞÜMÜN HİKAYESİ

 

Büyük dede Sani Bey’in 1904 yılında el dokuma tezgâhlarıyla başlattığı üretim yolculuğu,

bugün Anadolu’dan dünyaya uzanan güçlü bir şirket olarak devam ediyor. İkinci yüzyılında

da emin adımlarla ilerleyen SANKO, beş kuşaktır sürdürdüğü üretim serüveniyle 120. yaşını

kutluyor. Bugün, 11 farklı sektörde faaliyet gösteren şirketleriyle Türkiye ekonomisine ve

istihdamına katkı sağlayan Holding, 14 bin çalışanıyla dünya çapında ürün ve hizmet

sunmaya devam ediyor.

Tekstil sektörü başta olmak üzere Türkiye ve küresel arenada pek çok alanda liderliğini

sürdüren SANKO, Türkiye’nin en büyük yenilenebilir enerji, çimento ve ambalaj üreticileri

arasında yer alıyor. Farklı sanayi alanlarında teknolojiye yaptığı yatırımlarla sektöre öncülük

eden Holding, tekstilden enerjiye, inşaattan ambalaja kadar geniş bir yelpazede yenilikçi

projelere imza atıyor. Ülke ekonomisine ve toplumuna katkı sağlamayı sürdüren SANKO,

gelecekte de aynı ilkeyle yatırımlarını artırmayı hedefliyor.

KATILIMCILAR

Tarihi Pürsefa Hanı’nda gerçekleştirilen sergi açılışına; Gaziantep Büyükşehir Belediye

Başkan Vekili Hakan Aslansoy, SANKO Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güner Dağlı,

Gaziantep İl Emniyet Müdürü Celal Özcan, Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz,

Gaziantep İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Mehmet Aykanat, Gaziantep Sanayi Odası

Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ünverdi, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör

Başkanı Ahmet Fikret Kileci, Gaziantep OSB Başkanı Cengiz Şimşek, İslahiye Ticaret Odası

Başkanı Selahattin Türkmen, SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyeleri Cengiz Konukoğlu,

Yiğitcan Konukoğlu, Alperen Sani Konukoğlu, SANKO Üniversitesi Genel Sekreteri Dr. Yusuf

Ziya Yıldırım, SANKO Üniversitesi Hastanesi Genel Müdürü Dr. Sermet Kileci, Gaziantep

Ytong Genel Müdürü Cengizhan Açık, TOBB Gaziantep Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı

Ayşen Ahi, TOBB Gaziantep Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Abdulkadir Koçer, SANKO

Holding Mali Koordinatörleri Tekin Alpay ve İhsan Akyol, Holding Muhasebe ve Vergi

Uygulamaları Koordinatörü Arif Özefe, davetliler ve sanatseverler katıldı.

Bir Yorum Bırakın

Popüler Yazılar

SANKO ÜNİVERSİTESİ’NDE “KENTLER VE TIP TARİHİ: GAZİANTEP SAĞLIK TARİHİ” SEMPOZYUMU DÜZENLENECEK

Gaziantep f.K. golcüsünü buldu

KİLİS BELEDİYESPOR KUPADA TURLADI 2-0

Tahmazoğlu şehir dışındaki öğrencilerle buluştu

Nizip Ticaret Odasından Vali Kemal Çeber’e ziyaret

SANKO ÜNİVERSİTESİ’NDE “KENTLER VE TIP TARİHİ: GAZİANTEP SAĞLIK TARİHİ” SEMPOZYUMU DÜZENLENECEK

Letonya'nın Gaziantep Fahri Konsolosluğuna Turizmci Soner Bacaksız oldu

Gaziantep f.K. golcüsünü buldu

Muhasebeciler Ruhsat yaktı

DEPREM KORKUSUNU ŞAHİNBEY BELEDİYESİ’NİN TESİSLERİNDE YENDİ

Gaziantep F.K.'da tempo yoğun

Yüksek tansiyon neden olur? Yüksek tansiyon nasıl düşürülür? 8 soruda yüksek tansiyon

Depremin yıktığı binada ilginç görüntüler ortaya çıktı

SANKO ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ’NDE DENGE MERKEZİ KURULDU

Deprem sonrası moral ve dayanışma buluşmaları

Nöbetçi Eczaneler

25 Kasım 2024 Pazartesi Günü Nöbetçi Eczaneler